Іноді під час їзди нам доводиться чути досить неприємний гул, який йде від коліс автомобіля. Найбільш ймовірно, що зносився підшипник маточини. Незважаючи на те, що це високоміцний механізм, він є досить примхливим навіть до установки. Підшипник маточини виконує просте, але дуже важливе завдання – він фіксує колесо і дозволяє йому рівномірно обертатися. Але зазвичай, його ресурсу вистачає на досить велику кількість пробігу – близько 120 тисяч кілометрів. Хоча якщо водити обережно, і вчасно перевіряти підшипники маточини, то не буде межею і пробіг в 150 тисяч кілометрів.
На справність підшипників маточин можуть впливати кілька чинників. Серед них помітно виділяється манера їзди, погодні умови і якість дорожнього полотна. Все це – найлютіші вороги підшипників маточин. Втрата його герметичності також сприяє прискореному зносу. Тому важливо стежити за станом пиляків. Неправильна установка також може вплинути на довговічність підшипників. Якщо він запресовується з перекосом, то запчастина знову доведеться поміняти, і іноді це трапляється через пару-трійку тисяч кілометрів.
На регульованих підшипниках Toyota і Lexus, прискореному зносу сприяє надмірне затягування гайок. Щоб підшипник маточини працював правильно, йому необхідний невеликий зазор. Надмірно притягнуті гайки стануть перегріватися і тертися, в результаті чого підшипник вийде з ладу. Першою ознакою несправності служить гул в колесах. На самому початку він виникає періодично, а його тон змінюється в залежності від швидкості руху.
Наступний етап – поява вібрації, яка може давати віддачу на кермо. Уже на цьому етапі управляти машиною стає небезпечно, тому що точкою стає заклинювання колеса. І добре, якщо це станеться на малій швидкості. Заради безпечного водіння РЕКОМЕНДУЄМО заїхати на автосервіс «TopAuto» і провести діагностику, а при необхідності і заміну підшипника маточини.